L’escassa tradició del col·leccionisme a Espanya, una qüestió històrica

14.11.13

El president de la Fundació Arte y Mecenazgo, Leopoldo Rodés, presenta El coleccionismo de arte en España. Una aproximación desde su historia y su contexto, juntament amb la seva autora, María Dolores Jiménez-Blanco, professora d'història de l'art de la Universitat Complutense de Madrid.

Es tracta del segon estudi promogut per la Fundació Arte y Mecenazgo que impulsa ”la Caixa” per estimular i divulgar el col·leccionisme d'art com a font de mecenatge de la cultura.

L'estudi, inèdit pel seu enfoc ampli, aprofundeix en l'escassa tradició del col·leccionisme privat que hi ha al nostre país, i detalla els factors històrics que ho expliquen des del Segle d'Or fins avui

Remuntant-se fins al segle XVI, el segon Cuaderno Arte y Mecenazgo explica l'evolució del col·leccionisme públic i privat, i per detallar com, al segle XIX, es produeix una interrupció de la tradició col·leccionista que no reverteix fins a l'arribada de la transició democràtica.

També s'hi analitza l'auge que va viure el col·leccionisme públic a partir de la dècada dels vuitanta i la institucionalització de l'art contemporani, situació d'aparent normalització que la crisi econòmica posa en dubte.

El coleccionismo de arte en España fa una radiografia de la fràgil situació dels actuals col·leccionistes privats, que continuen sent pocs i poc reconeguts públicament.

Amb l'objectiu d'augmentar el coneixement del col·leccionisme, la Fundació Arte y Mecenazgo publica el volum en format digital a http://fundacionarteymecenazgo.org/

Q (disponible només en castellà)