La Fundació Grup Set i l’Obra Social ”la Caixa” presenten a l’Ateneu Barcelonès el llibre Vicens Vives, una visió de futur

06.05.11

La Fundació Grup Set i l'Obra Social ”la Caixa” presenten a l'Ateneu Barcelonès el llibre Vicens Vives, una visió de futur, que recull totes les conferències, les intervencions i les conclusions de la jornada que es va celebrar al mes d'octubre passat a CaixaForum Madrid.

La jornada es va dur a terme com un acte d'homenatge a Jaume Vicens Vives (1910-1960) en la celebració del centenari del seu naixement i el cinquantenari de la seva prematura mort.

L'obra que ara es presenta serveix com a testimoni d'aquella trobada, en què reconeguts historiadors, intel·lectuals i polítics van analitzar la vigència del pensament de Vicens Vives i van debatre també sobre el futur del país segons les lliçons que ens va deixar el pare de la historiografia moderna.

«Davant l'adversitat, supera't» era el lema de Jaume Vicens Vives. L'edició d'aquesta obra permet posar en relleu l'actualitat del seu pensament, que inclou missatges plenament vigents, com ara la política del pacte, l'europeisme i la responsabilitat de la societat civil.